Dinsdag 22 juli ” Tuktuk naar Bantey Srei en reprise Angkhor Wat”

We staan vanochtend tegen 7.45 uur op en verschijnen op het ontbijt tegen 9.30. Ik haal eerst de was op die ik gisteren heb ingeleverd. Hierna gaan we naar beneden en nemen beiden een baguette. Ik met scrambled eggs, sausage en bacon, Liezl met BLT (Bacon Lettuce Tomato). Ze hebben hier net zulke fijne koffie als die ik zelf zet. Heerlijk! Ik bestel er twee :-) . Terwijl ik de blog aanvul met foto’s, regelt Liesje een fijn hotel in Phnom Penh, waar we morgen heen gaan. Een hotel met een zwembad. Drie nachten voor 94€. Aan de prijs, maar we hebben schijnbaar wat luxe nodig (en dat vind ik ook niet erg, we hebben er hard voor gewerkt! :-) ). Ik regel een aan de straat (het is trouwens helemaal geen straat, maar nog steeds (!!!) sinds 2005 een dirtroad van rode smurrie waar je om de plassen door de modder heen springt) een tuktuk die ons voor 20$ een dag rondrijdt. Met als verste doel voor vandaag: Bantey Srei (hier was ik in 2009 al eerder met Nool).
We vertrekken richting Park Angkhor, nu van een andere kant. Bij Bantey Kdei komen we ongeveer het park binnen, dus doen we hier ook een stop. Ook hier is het weer heerlijk warm, dus is m’n tanktop in n mum van tijd nat. Bantey Kdei is een kleinere versie van Preah Khan, maar met een toegangspoort met van die koppen zoals Bayon.

We sjokken naar weer een ruïne en maken mooie foto’s. Deze ruïne stamt ongeveer uit 928 na Christus. Na een aantal “missmiss en sirsir dames” te hebben teleurgesteld gaan we met de tuktuk op weg, 26 km buiten het gangbare Angkhor circuit. We drogen lekker op en rijden door ruraal Cambodja. Mooi hoor!

20140722-211208-76328676.jpg na verloop van tijd komen we aan bij de tempel die er totaal anders qua entree uitzag zoals Noëlle en ik hem gezien hebben. Wij kwamen in 2009 aan en liepen meteen als het ware de tempel in. Nu hadden ze er een soort van smaakmaker, met goed georganiseerde souvenierskraampjes enzo aan vast geplakt en moest je ook eerst nog wel een endje lopen vanaf de weg…

20140722-213015-77415904.jpg we beschouwen het fijne beeldhouwwerk en lopen na een half uur oid (het is geen groot complex!) terug naar mr. Mole, die ligt te pitten in z’n tuktuk. Ontwaakt wrijft hij in z’n ogen en krabt aan één van zijn moedervlekken waar enorme haren uitgroeien. We rijden rustig aan terug naar Angkhor. Daar aangekomen bezoeken we East Mebon. Een tempel voornamelijk opgebouwd uit vulkanisch gesteente, met veel, nog originele olifanten sculpturen op de hoeken van het complex.

20140723-080614-29174595.jpg Zoals jullie zien: geen foto’s van olifanten (daar heb ik schijnbaar alleen gopro opnames van gemaakt). Na East Mebon bezoeken we een lieve kleine tempel, waar de natuur zich ook meester heeft gemaakt over de glimlachende gezichten: Ta Som.

20140723-081156-29516370.jpg Hierna rijden we terug via de Northgate terug Angkor Tom binnen (met als centrum Bayon)…

20140724-080003-28803191.jpg Ik maak n gopro filmopname vanaf the Nothgate tot en met de halve loop om Bayon, richting southgate. Vlakbij de Southgate zitten weer aapjes, leuk voor een opname ;-) We worden bij Angkhor Wat uitgezet en lopen de halve km tot 1 km naar de Wat. Helaas komen we geen mannetje in uniform tegen, die ons uitleg zou kunnen geven over Anghkor Wat (wat Liesje wil), maar alleen niet geüniformeerde Cambo’s bieden zich aan. En dat wil Liesbeth niet. Dan maar info halen uit de LP. We mogen nu eindelijk wel naar boven, aangezien Liesbeth zich in haar Nikaap gewurmd had. Boven was er een verkoelend briesje. Dit was al n voorteken dat het later lekker zou gaan regenen. Na een klein uur zijn we weer bij Mr Mole en rijden we terug naar HSH. Ik betaal hem zijn 20$ + 10% fooi. We douchen, kleden ons om. En ik regel nog twee bustickets voor Phnom Penh. Dat wordt morgen een lange zit! We eten in Pubstreet en nemen later nog een voetmassage. Het regent!!! We nemen de tuktuk terug en gaan naar bed.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.